Complimenten en klachten
Wij horen graag van u hoe u de zorg van onze praktijk vindt. Dit kunnen positieve en negatieve ervaringen zijn. Bijvoorbeeld over uw behandeling of over het contact met de arts, praktijkondersteuner of assistente. Als u uw mening geeft, helpt dat ons om de zorg te verbeteren.
Complimenten en ideeën
Heeft u een compliment voor ons? Of een idee om onze zorg te verbeteren? Dat horen wij natuurlijk graag! Bel ons of laat een bericht achter.
Klachten
Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent. Heeft u een klacht? Dan kunt u dit op verschillende manieren laten weten:
1. Bespreken in de praktijk
Als u niet tevreden bent, kunt u dit het beste direct bespreken met de medewerker over wie het gaat. Dit is vaak de snelste en makkelijkste manier.
2. Online doorgeven
U kunt een klacht over medische zaken ook online doorgeven via ons eigen klachtenformulier of MijnGezondheid.net. Gebruik daarvoor een e-consult. Wij reageren binnen 5 werkdagen.
3. Bespreken met SKGE
Vindt u het lastig om uw klacht met ons te bespreken? Of komen we er samen niet uit? Dan kunt u contact opnemen met de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Samen met iemand van SKGE bespreekt u uw klacht en zoekt u naar een oplossing. De medewerker van SKGE kiest geen partij en heeft dus geen mening. Hij of zij probeert alleen te helpen om het probleem op te lossen.
Contact SKGE:
- Bel 088 0229190
- Of vul het klachtenformulier in
4. Uitspraak van de Geschillencommissie
Als u er met uw huisarts en de medewerker van SKGE niet uitkomt, dan kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de Geschillencommissie Huisartsen. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit:
- een voorzitter (jurist)
- leden namens de patiënten
- leden namens de huisartsen
De commissie wordt geholpen door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
De uitspraak van de Geschillencommissie is definitief.